Sembie-1685 06 oktober 2005
Twee sterren of drie sterren, verder ging mijn twijfel niet bij het beoordelen van dit verhaal. Het loopt natuurlijk wel af met een goed in elkaar gepast plot, maar dat zou eigenlijk een minimum moeten zijn voor elke thriller. Wat deze thriller bijzonder had moeten maken is het hoofpersonage. Internetjournaliste Georgina Powers leek me niet specialer dan de meeste vrouwelijke hoofdpersonages die meestal de dualiteit van heldin en slachtoffer in zich dragen. Deze vrouw wordt wel wat te uitgebreid in de slachtofferrol geduwd, maar toch raakte ik niet echt betrokken bij haar emotionele worsteling, eerder geïrriteerd. Is het omdat ik van de andere kunne ben dan zowel schrijfster als personage? Misschien, ik raakte meer geïrriteerd dan betrokken. Bovendien was het dotcom-gehalte ietwat overdreven. Ook daar kreeg ik geen HUIVERINGEN (het gelijknamige boek van Koontz doorstaat wel 25 jaar technologische vernieuwing) van de gevaren van het net. Toch is niet alles slecht: de hitlist, waar het toch om draait, is een uitstekende vondst en kan het verhaal toch dragen. Maar zoals in de aanhef van deze recensie: een goed plot is niet uitzonderlijk, dus al bij al geen onuitwisbare indruk.

Meer recensies van Sembie-1685