Een spannend, emotievol debuut!

Servon18 05 juni 2021
Het debuut van Rachel van Charante, Het Schuilhuis, is een roman dat zich afspeelt in Lochem. Het verhaal wordt geschreven vanuit twee tijdslijnen; Iris die leeft voor haar werk als verslaggever bij “De Amstelbode” speelt zich af in het heden en Victoria het 18-jarige meisje dat wil gaan studeren aan de Modevakschool als de oorlog voorbij is begint in 1944.

Als Iris bij een antiekwinkel in Lochem een buikkastje koopt en een tabaksdoosje met twee oude foto’s erin ontdekt gaat ze uitzoeken van wie dat geweest kan zijn. Ze plaatst een advertentie in een huis-aan-huiskrantje dat Victoria onder ogen komt en zo gaat het balletje rollen.
We volgen beide vrouwen in het boek wat duidelijk aangegeven wordt bij de titels van de hoofdstukken.

Victoria vertelt haar verhaal vanaf het moment dat een Engels vliegtuig neerstort en de piloot zichzelf redt met de parachute. Victoria geeft de man onderdak en verzorgd hem. Ze is echter verloofd met Robert waar ze geen liefde voor voelt desondanks wordt ze gedwongen door haar ouders met hem te trouwen omdat hij rijk is en status heeft. Victoria komt voor moeilijke keuzes te staan.

Het Schuilhuis is een spannend oorlogsverhaal met veel emoties van woede, angst, afschuw, ergernis tot liefde en alles er tussen in.
De schrijfstijl is vlot, het verhaal is indrukwekkend tot het verrassende einde toe.

Rachel van Charante werkte als beleidsadviseur, door gezondheidsproblemen switchte ze van carrière. Ze heeft van schrijven haar beroep gemaakt.

Meer recensies van Servon18