Spannende misdaadroman met uitstekend plot!

Severine 31 oktober 2019
Het verhaal draait rond hoofdinspecteur Melissa Jordan, die met een moeilijke moordzaak te maken krijgt. Het gaat om de ex-manager van de beroemde Engelse rockband Sincity die dood wordt teruggevonden. Alsof dit nog niet genoeg is, wordt tijdens de comeback van Sincity in Kaapstad ook een bandlid vermoord. Melissa vermoedt dat beide zaken met elkaar te maken hebben. Verdachten en motieven genoeg, maar voorlopig kan Melissa weinig bewijzen. Wanneer er nog een dode valt in de onderwereld die connecties heeft met de ex-manager, begint de tijd voor de oplossing van de zaak te dringen. Melissa en haar team moeten tot het uiterste gaan in dit complex onderzoek.

“Uit de as herrezen” van Arjan Boes is een spannende en meeslepende politieroman. Het verhaal bestaat uit veel ingrediënten en veel personages, en in het begin duurt het even vooraleer je volledig mee bent en in het verhaal zit. Maar eenmaal je het verhaal kunt volgen, voel je de spanning en intriges die het bevat. De verschillende moorden, waarvan het nog niet zeker is of ze met elkaar verband houden, maken dat je zelf mee denkt en mee zoekt met Melissa en het team. Beetje bij beetje passen de puzzelstukjes in elkaar, maar het blijft tot op het einde spannend. De ontknoping is absoluut onvoorspelbaar, en zit heel goed in elkaar. Een goed gevonden concept dus, misschien een beetje ingewikkeld, maar het is maar waarvan je houdt.

In ieder geval ben ik blij dat ik “Uit de as herrezen” heb mogen lezen. Ik las eerder Arjans vorige boek, “Schijnoffer”, en dat vond ik een top boek! Dit nieuwste boek is totaal verschillend qua thema en concept, maar is wederom prima verhaal. Al vind ik het in zijn geheel wel minder sterk geschreven en minder origineel. Maar de uitwerking van de plot vond ik heel subliem, ik ben dan ook liefhebber van ingewikkelde plots met een onverwachte ontknoping. Ik geef bij deze “Uit de as herrezen” een zeer verdiende 3 sterren***!

Meer recensies van Severine