Een licht, fris en verslavend verhaal

Shanne 08 juli 2023
Inez Corbi weet je met haar eenvoudige manier van schrijven, al in de eerste minuut, mee te voeren naar de tuinen van Heligan. Het is een licht, fris en verslavend verhaal. Een verhaal waarin Corbi de realiteit en fictie op een meesterlijke wijze weet te vermengen. De tuinen bestaan immers echt. De historische gegevens eveneens. Corbi heeft hier een meesterlijk web van gesponnen met de historische gegevens als basis. Wat zij vervolgens heeft aangevuld met een vleug fictie.

Het verhaal van Tuinen van Heligan: Een nieuw begin wordt verteld in twee tijdlijnen. Het heden en het verleden. Het verhaal van Lexi en het verhaal van de zussen Damaris en Allie. De verhalen worden beetje bij beetje met elkaar verweven en afgewisseld. Het verhaal is aangenaam en ontspannen zonder grote mysteries. Ondanks dat is Corbi er in geslaagd om je mee te voeren naar de plaats en tijden waarin het verhaal zich afspeelt. Een prachtige manier om te reizen, zonder van plek te veranderen.

Voor mijn volledige recensie, zie de website van PlayWatchRead.

Meer recensies van Shanne