Een verrassende ontknoping !

Sheila1976 25 mei 2023
Ik mocht dit boek lezen voor de leesclub van "Verloren pelgrim". Het verhaal interesseerde mij om verschillende redenen : de belofte van een beklemmende thriller tegen de achtergrond van de Camino, een moord, een mysterieuze pelgrim (Johan) en een psychiatrisch verpleegkundige (Bruno) die de man moet proberen te doorgronden. Het boek leest vlot weg, de dialogen zijn helder en vaak met korte zinnetjes. Hier en daar vind je ook wel mooie omschrijvingen van de gemoedstoestand van Bruno terug. Het verhaal start met de nodige spanning, in het 2e deel zakt de suspense weg en ik begon me af te vragen of ik nu echt nog een thriller aan het lezen was. Je komt hier meer te weten over het verleden van Bruno en het verdriet dat hij met zich meedraagt. Dit wordt wel heel mooi en inlevend verwoord door de auteur. Toch blijft hier ook nog een onderhuidse spanning aanwezig doordat Johan iets meer dan toevallig blijft opduiken. Je wordt getriggerd om door te lezen want je wil hem doorgronden. En je geduld wordt beloond, want in het 3e deel stijgt de spanning weer en leidt tot een ontknoping die ik niet had zien aankomen !

Meer recensies van Sheila1976