Heel fijn boek

Simone Timmer 04 september 2022
Het verhaal gaat over Tinus ( Bertina voor onbekenden). Zij heeft een roerige tijd achter de rug en neemt een sabbatical. Ze zet haar studie on hold en wil graag festivals af met een foodtruck. Deze vind ze via Marktplaats, een scheet van een foodtruck, een oude ijscowagen. Helaas staat ze na een paar kilometer al stil en belt ze naar haar vader. Deze heeft geen tijd haar te halen en stuurt het nummer door van Mats, haar eerste echte liefde. Door omstandigheden, die heel mooi omschreven worden in het boek, zijn ze 6 jaar geleden uit elkaar gegaan en elkaar sindsdien nooit meer gesproken of gezien. Dus ongemakkelijk is het wel.
Hij wil haar wel helpen met het renoveren van de truck en in ruil daarvoor gaat zij een mooie website voor hem maken.
Tussen al deze momenten in wordt een liefdevol verhaal geschreven. Het is de auteur weer gelukt om me te laten huilen, me boos te laten zijn op verschillende situaties zonder langdradig te worden.
Het verhaal is in de ik-vorm geschreven, waardoor je dichter bij de gevoelens komt die weer oplaaien. Je leest Tinus haar verhaal en die van Mats. Je leert op deze manier beide hoofdrolspelers persoonlijk kennen. Het leest heel lekker weg. En ook wordt er heerlijke humor gebruikt.
Een boek met een lach en een traan.

Meer recensies van Simone Timmer