Ook dat nog, dagboekroman

Simone Timmer 21 juni 2022
Anya Niewierra en Merel Godelieve zijn moeder en dochter en samen dit boek geschreven. Het is een roman in dagboekvorm geschreven. Het boek heeft een fijne schrijfstijl. Doordat het lijkt alsof je een dagboek leest, leest het prettig weg. Korte hoofdstukken.

Het gaat over moeder Roos, die gescheiden is en in een flat woont met een saaie baan. Ze is wat gefrustreerd en besluit een dagboek te beginnen. Ze neemt je mee in haar leven.
Dan komt Maddy er bij. Zij is de dochter van Roos. Haar vriend maakt het uit, waardoor ze noodgedwongen bij haar moeder terecht komt. Zij adviseerd Maddy om ook een dagboek bij te gaan houden.
Oma Loes heeft ook mooie plek in het boek gekregen. Zij is een oude activiste die ook het nodige meemaakt.

Het verhaal speelt zich af in de coronatijd. Dat is voor iedereen heel herkenbaar en vers.
Er zit hier en daar leuke humor in. Hoe verder je in het verhaal komt, des te grappiger het verhaal wordt.

Ik had er eerlijk gezegd iets meer van verwacht. Op sommige momenten had ik meer diepgang verwacht, wat niet gebeurde helaas.

Al met al een erg vermakelijk boek met veel herkenbare situaties en met een leuke vleug humor hier en daar.

Ik mocht dit boek lezen van uitgeverij Luitingh- Sijthoff in ruil voor deze recensie. Daar wil ik ze heel hartelijk voor bedanken!

Meer recensies van Simone Timmer