Alles voor de show? - Roline Hiltermann

27 november 2017
"Alles voor de show?" is een eerste kennismaking met Roline Hiltermann als schrijfster, want dit is haar debuut. Vaak vind ik dit persoonlijk heel erg moeilijk om zo'n boek te recenseren. Je kan het immers niet vergelijken met ander werk van de auteur én het is hun eersteling. Je wilt de schrijver dus zeker niet ontmoedigen. Toch blijft het belangrijk om eerlijk te blijven en daarom moet ik zeggen dat ik er wat meer van had verwacht. Het is een leuk boek om lezen, daar niet van, en de showbizzwereld komt goed aan bod. Je merkt echt dat Roline uit dat wereldje komt en door haar ervaringen best wel een goeie inkijk heeft in het gebeuren. Je waant je dus degelijk tussen de sterren in Amsterdam, heerlijk! Ook het plot is leuk gevonden en typisch voor het chiclitgenre, maar nu komt het, helaas. Ik vind het een beetje oppervlakkig geschreven en soms nogal van de hak op de tak springen. Omdat er niet altijd alinea's aanwezig zijn waar het moet, zorgt dit dat je wat gas moet terugnemen en dat is jammer. Bij chicklit moet je echt kunnen verdwalen en doorlezen. Hier is dat niet altijd het geval, ook omdat het in mijn ogen nogal passief geschreven is en er toch nog wat taalfouten zijn ingeslopen. Ik vind het jammer, want de cover is zo leuk gemaakt en Roline weet echt waar ze het over heeft, dus binnenkort misschien een nieuwe? Kate en Sophie verdienen immers ook een vriendje!

Meer recensies van