Spannend en avontuurlijk

sunaina ramsamoedj 24 december 2018
Ten eerste; zou ik uitgeverij Luitingh-Sijthoff Willen bedanken voor dit recensie-exemplaar.

‘De tovenaars van ooit’ is geschreven door Cressida Cowell. Ze is vooral bekend van ‘hoe tem je een draak’ boekenreeks.

Het boek gaat over de jongste zoon ‘Xar’. Hij is de zoon van het hoofd van tovenaars. Hij wacht gespannen af en hoopt dat ook hij de magie krijgt die door de aderen stroomt van de andere leden van de Tovenaars. Doordat Xar anders is dan de rest van zijn volk, denkt hij heel anders na dan andere tovenaars. Dit kan gevaarlijk zijn. Doordat het zo lang duurt, neemt Xar zelfinitiatief. Hij gaat opzoek naar een heks om zijn/haar toverkracht te ontnemen. Echter, iedereen zegt dat de heksen zijn uitgestorven... Samen met zijn magische vrienden en raadgever Calibrand gaan ze samen op pad om een heks te vangen. In zijn zoektocht ontmoet Xar vele nieuwe mensen.

De tovenaars van ooit is een heel fantasierijk boek en spannend. Het is eigenlijk een jeugdboek, maar ik vind dat het boek ook geschikt is voor een wat ouder doelgroep. Het is een leuk boek voor iedereen. Ook de manier van schrijven past perfect bij de doelgroep. Daarnaast staat het boek vol met prachtige tekeningen die het verhaal heel goed aanvullen.

Het verhaal zit vol avontuur, spanning en grapjes. Verder is het boek heel snel weg te lezen.

Kortom, het is een heel avontuurlijk boek voor jongeren, maar het is ook leuk om te lezen voor ouderen. De cover is geweldig en heel opvallend!

Meer recensies van sunaina ramsamoedj