Middeleeuws vernieuwend!

sunaina ramsamoedj 24 december 2018
Ten eerste; zou ik uitgeverij ‘Callenbach’ bedanken voor dit recensie-exemplaar.

‘De zoon van de pottenbakker’ is een verhaal dat gaat over de twaalfjarige Ryo, zijn vader is een pottenbakker in een Middeleeuws dorpje. Ryo is voorbestemd om zijn vaders zaak over te nemen. Echter, Ryo is gefascineerd geraakt door een geheimzinnige vreemdeling, die bij hem thuis steeds een groep rovers verslaat. Ryo raakt hierdoor zo geraakt en wilt daarom een krijger worden. Hij heeft besloten om het aan de mysterieuze man te vragen en die zegt dat hij tot zijn dertiende moet wachten. Wanneer Ryo 13 jaar oud is, gaat hij opzoek naar de Kluizenaar in de Koude Bergen, zoals de Vreemdeling hem had opgedragen. De kluizenaar zal hem helpen om een dappere krijger te worden. Die orde behoudt en onrecht bestrijdt.

Ryo is een geweldig personage. Hij heeft vele karakterontwikkeling. De grootste vind ik dat je hem vanaf het begin van het boek ziet als een brave jongen, die zijn vader heel graag wil opvolgen. Naarmate je verder leest, zie je dat hij avontuur zoekt in zijn leven en niet bang is om een dappere krijger te worden. Verder komen er diverse personages aanbod met wie je een hele, goeie connectie voelt. Het boek is vlot te lezen en de schrijfstijl is heel simpel, maar poëtisch.

Kortom, het verhaal speelt zich af in de Middeleeuwen maar is heel vernieuwend. De Japanse tinten (namen) in het boek vond ik een leuke twist. Het Japanse tint kwam ook terug in de mooie, rustieke voorkant van het boek.

Meer recensies van sunaina ramsamoedj