Twee moorden. eén waarheid

Susan Radder 10 maart 2022
Voor de LS Sterrenthriller-leesclub mocht ik Familietragedie lezen van Mattias Edvardsson een voor mij nog onbekende auteur met toch al enkele titels op zijn naam.

In Familietragedie volg je 3 jonge mensen, Bill die samen met zijn dochter woont zijn vrouw is overleden en Bill probeert financieel het hoofd boven water te houden. Hij verhuurt een kamer aan Karla een rechtenstudente die aan haar jeugd met verslaafde moeder probeert te ontsnappen. Als bijbaan om haar studie te kunnen bekostigen maakt ze schoon bij Steven en zijn vrouw Regina, ze voelt dat er iets niet klopt in dat huis. En dan heb je nog Jennica die in een dertigerscrisis zit en via Tinder Steven ontmoet en daar verliefd op wordt.
Het is duidelijk dat familiebanden in dit boek een grote rol spelen, de personages en hun strubbelingen worden goed uitgediept.

Het boek begint eigenlijk met het einde. Agenten ter plaatse op de plek van het misdrijf, Steven en Regina worden dood aangetroffen. Van daaruit begint het verhaal vanuit verschillende standpunten. Het zijn korte hoofdstukken elk geschreven vanuit de ogen van een van de hoofdpersonen, op deze manier leer je de personages en hun levensverhaal goed kennen. Tussendoor zijn er ook politieverhoren te lezen waardoor het verhaal langzaam vorm krijgt en je steeds meer gaat begrijpen wat er nu precies gebeurd is. Een ander thema in dit boek is verslaving in alle verschillende vormen, drugs, gokken en liefde. Steven die een dubbelleven leidt en wat is er aan de hand met Regina. Ondanks dat er tijdens het lezen steeds meer duidelijk werd vond ik het eind toch verrassend maar voor mijn gevoel iets te makkelijk.
Een fijn boek om te lezen maar of het echt een thriller is durf ik niet te zeggen daarvoor ontbrak het mij toch aan de nodige spanning.

Meer recensies van Susan Radder