Bijzondere ruimtereis

Susan Radder 11 juni 2022
Kaj Elhorst heeft mij de mogelijkheid gegeven om Fata Gamorna te lezen. Een Fantasy-Roman voor mij een kennismaking met dit genre.

Het boek gaat over een groep jongeren te weten 1500 man en vrouw die van de planeet Mende komen en een ruimtereis gaan maken naar aarde om te kijken waar hun voorouders vandaag kwamen.

“Bob stond aan het begin van dat wat waarschijnlijk de grootste gebeurtenis van zijn leven zou worden”

Je volgt een aantal hoofdpersonen tijdens deze reis die wel 10 jaar gaat duren en tijdens deze reis gebeuren er een heleboel dingen, er wordt gevochten, liefgehad, gewerkt kortom alles wat er in het dagelijks leven ook gebeurd. En natuurlijk brengt de ruimte ook de nodige uitdagingen met zich mee, vreemde wezens en nieuwe planeten, Kaj weet dit heel beeldend te vertellen. Als de reis hen eindelijk brengt waar ze willen zijn blijkt de aarde niet zo te zijn als uit de verhalen van hun voorouders.

“We zijn bij onze aankomst op aarde niet vriendelijk opgevangen. Ik snap niet waarom maar we zitten in een soort gevangenis. De aarde! Het zou toch prachtig zijn daar!”

Hoewel ik moeite had om in het verhaal te komen wilde ik toch steeds verder lezen en begon het steeds interessanter te worden. Dit kwam mede door de fijne schrijfstijl waardoor het ook makkelijk lezen was. Voor liefhebbers van dit genre is het een aanrader en als je nog niet heel bekend bent met dit genre is het een goede instapper en zou je hem zeker moeten lezen.
Bedankt Kaj, dat ik je boek mocht lezen ik heb er zeker van genoten.

Meer recensies van Susan Radder