Geheugen in de war en vlekjes..

Suzie 10 februari 2020
'De dagen erna' is eerder uitgegeven onder de titel: 'Nulpunt'.
Politieagent Brian Remy heeft een probleem met zijn geheugen misschien ook wel in zijn leven, denkt hij. Zijn collega's vinden dat hij goed bezig is maar daar denkt hij toch anders over. Hij begrijpt het allemaal niet zo goed. De tegenpartij vindt hem hard overkomen ook al probeert hij gewoon zijn werk te doen. Hij tracht zijn taken aan beide zijden onder controle te houden maar heeft er grote moeite mee. Hij is heel onzeker en bij momenten zelfs bang. En wat is er met zijn ogen aan de hand ? Ook begrijpt hij niet waar zijn zoon Edgar mee bezig is.

Het boek bestaat uit 3 delen : 1) De dagen erna, 2) Alles vervaagt, 3) Het nulpunt.
De auteur heeft het verhaal zodanig geschreven dat we meegaan in het hoofd van Brian Remy. Fantastisch gedaan met deze aparte schrijfwijze.
Achteraan het boek kan men een gesprek met Jess Walter volgen alsook fragmenten uit zijn dagboeken over de Zero-dagen.
Dit boek wil 'k ooit nog eens herlezen.

Meer recensies van Suzie