Gemiste kans

Syl van oorschot 19 oktober 2020
Ik twijfelde tussen twee en drie sterren als beoordeling, uiteindelijk heb ik het kwartje toch naar drie sterren laten kantelen. Nog nét voldoende. Door alle Aziatische namen was het wat lastig om in het verhaal te komen, toch veel denken “wie is dat ook weer”. Dan hebben ze ook nog allemaal bijnamen. De personages zijn niet goed uitgewerkt, alles blijft erg oppervlakkig. Je krijgt daardoor weinig band met de personages. Verhaallijnen zijn bijna zakelijk, niet lekker vloeiend. Ook zitten er een paar storende foutjes in, bijv. Alex die ineens ergens Axel wordt genoemd. Het verhaal op zich is eigenlijk best interessant, de auteur heeft wat mij betreft helaas alleen te veel kansen laten liggen om het ook echt een prettig leesbaar boek te maken. Misschien omdat het gebaseerd is op waargebeurde feiten? Een wat dikker boek, met iets meer diepgang in de personages, meer uitleg over de achtergrond van alle adopties en misschien hier en daar wat aangedikte feiten zou het geheel wat prettiger leesbaar maken. Toch 3 sterren omdat de basis wel ok is, en je door wilt lezen omdat je toch wilt weten hoe het zit. Ook het fenomeen sluipschuttersopleiding vond ik interessant. Ik had er meer van verwacht.

Meer recensies van Syl van oorschot