Uniek boek dat onder je huid gaat zitten

Sylvia 26 januari 2020
Dit boek heeft 2 verhaallijnen: de hoofdlijn gaat over Bo en Zac, zij zijn vloggers en influencers en reizen de hele wereld over. Lenny is hun vaste fotograaf en reist met hen mee. Dit keer gaat de trip naar een afgelegen bergboerderij in Noorwegen. Het is winter, dus er is geen toerisme en het is er koud. Dit is juist wel een uitdaging voor Bo en Zac en ze halen de stugge Anders over om hun gids te zijn.
De tweede verhaallijn speelt zich zo’n 80 geleden jaren af in Noorwegen. Signy (de grootmoeder van Anders) speelt hierin de hoofdrol. Zij bracht in die tijd de zomer door in de bergen van Noorwegen, samen met nog meer meisjes.
Uiteindelijk komen de 2 verhaallijnen bij elkaar en volgt er een verrassend plot.
Het boek is zeer levendig geschreven en ook de Noorse sfeer is heel goed te proeven. Bij mij kroop het verhaal echt onder mijn huid en ik kon het boek dan ook maar moeilijk wegleggen. Het verhaal bouwt goed op en er loopt een constante spanning door het verhaal: je weet dat er iets gaat gebeuren … maar wat? Verder belicht het goed dat niet alles is wat het lijkt: door ervaringen reageren mensen vaak op een bepaalde manier of maken (soms foute) beslissingen.
Kortom een uniek en spannend boek met een niet alledaags thema.

Meer recensies van Sylvia