Mijn beruchte grootvader.

Teddy12 31 december 2022
De auteur beschrijft het levensverhaal van zijn beruchte grootvader.
Als enig zoontje groeide hij al heel anders op dan gelijk welk ander kind, zijn moeder gespecialiseerd in de kruidengeneeskunde , waar ze veel mensen hielp bij welke ziekte ook,daar zat kleine opa weggedoken onder tafel ,en veel zag die niet bestemd was voor kleine jongetjes...
Op zijn zeventiende werd hij het huis uitgejaagd (na de dood van zijn moeder)nu begon het werkelijke leven voor onze held.
Alhoewel hij uit een boerendorpje komt waar het leven heel alledaags is, reist hij naar het verre Canada waar hij veel succes boekte, later raakt hij betrokken bij de maffia in Chicago en New York Spanje en Rusland. Erger nog dat hij SS-Obersturmführer werd.
Alhoewel de daden van grootvader in de vergetelheid zaten wou de auteur er een verhaal erover schrijven, waar hij goed in geslaagd is. Wat ik niet begrijp hoe hij erop kwam om bekend te maken dat het hier gaat over zijn bloedeigen grootvader.
Voor mij krijgt het boek een dikke 5 sterren.

Meer recensies van Teddy12