On gehoor zaam

tessa1258 04 februari 2020
Voor ik aan ''on gehoor zaam" begon wist ik niet over wat het zou gaan. Ik wist wel dat het over een doof meisje draaide, maar verder was het echt de cover die ervoor zorgde dat ik het ging lezen.
Toen ik begon te lezen was er iets dat mij verraste de diversiteit. Naast het feit dat Julia doof( hoofdpersonage) was had ze ook nog eens twee moeders. Maar de diversiteit komt ook nog op andere manieren naar voren: ze worstelt er een vriendin van Julia met haar zelfbeeld .
Het is ook fijn dat het niet is van kijk super veel diversiteit nee het is normaal in dit boek.

Het gaat over:
Julia, een doof meisje die een passie heeft voor graffiti. Maar als ze haar beste vriendin probeert te helpen en iets op de schoolmuur spijt, word ze geschorst. Dat is een groot probleem voor haar want op de andere school is ze de enige doven dus is het moeilijk om te communiceren met medeleerlingen, dat vind ze natuurlijk niet fijn. graffiti is eigenlijk nog het enige wat haar gelukkig maakt en ze besluit dan ook stiekem er mee door te gaan. Maar ze is niet de enige in de buurt die graffiti spijt voor ze het beseft zit ze midden in een graffiti oorlog met de politie op haar hielen.

Het verhaal speelt zich af in een stad.

Het is echt een aanrader!!!

Meer recensies van tessa1258