Solovlucht

Thebestman 04 oktober 2020
Ik las eerder nog niets van Liefrink, volgde via haar van social media en zag dat ze boeken schreef, waaronder de bestseller onderhuids.
Vorig jaar verscheen solovlucht in 1ste druk en schafte het meteen aan.
Een beklijvend en ontroerend verhaal, dat lang bleef hangen.
Een psychologische thriller is het zeker. Aloka speelt uitgekiend met spanningsbogen, en haar vertelstijl is levensecht daarom lees je graag meteen door. De spanning zit hem voor mij in de opeenstapeling van heftige gebeurtenissen en telkens blijf je met een gespannen middenrif wachten of Savarana alle gevaren en rare figuren die op haar pad komen overleeft.
De meest bijzondere plottwist vond ik ‘Jafar’, je leeft ook met hem mee wanneer hij kind is, maar later… ?
Ik ging grondig nadenken over hoe mis het kan gaan als de adoptiescreening mank loopt. Hoe Savarana Termeer als volwassen vrouw -met heel veel levensbagage- in haar krachten moet blijven staan.
Ook wanneer Savarana door de kernpsychopaat ‘Gunter Lindemans’ voor dood wordt achtergelaten. Redt ze het?
Aloka, op naar je negende boek! Ik wacht en ga ook al je vorige boeken verslinden!