Geen Bla Bla

Zijn de boeken van Van der Cruysse even goed als ik ze vind? Is Boem Boem grote literatuur? Ik zal er mijn hand niet voor in het vuur steken. Staat wel buiten kijf: sinds de release van de eerste Bling Bling in 2016 (tussen haakjes, wat is de Hercule Poirotprijs toch een fantastisch forum voor de Vlaamse thriller) doen zijn crimis wat ze moeten doen. Ook Boem Boem staat garant voor treffende karakterschilderingen en een uitstekende plotting. Het scenario mag dan meer aan de Vlaamse heimat kleven (legerdienst en de Antwerp marathon – een koffiekoek op zondag mag je er zelf bijdenken) dan dat van zijn voorganger, de uitwerking blijft onvaderlands ambitieus. En wat die titel betreft? Ach, VdC is nu eenmaal niet het type dat op veilig speelt. Met excuses, Nederlandse lezer, voor de onbegrijpelijke verwijzing naar een legendarische lokale sensibiliseringscampagne: zijn Boem Boem doet het zonder Bla Bla. Vakwerk.

Meer recensies van TheFantasticBrusselsSprout