Tofste Jeugdboek Ooit

thereadingtwinsnl 23 november 2021
In dit tweede deel volgen we wederom Li en Nao.

Het was natuurlijk al best een poosje geleden dat ik De Grote Race las, maar om weer verder te kunnen lezen over Li en Nao was net als thuiskomen.

Dat komt mede doordat Li en Nao hele fijne personages zijn. Ze zijn realistisch neergezet en hun band onderling valt enorm goed te begrijpen; de ene keer kan je goed met elkaar overweg en de andere keer niet.

De Zussenmeren is naar mijn mening nóg beter dan De Grote Race, omdat niks in dit boek te voorspellen valt.

Heel serieus, ik heb met mijn mond vol tanden gestaan toen er in één keer een enorme plottwist aankwam.

De spanning zit lekker in het boek en houd je als lezer geboeid. Zeker bij jongere lezers is dat erg fijn.

Wederom zijn we in Taiwan met Li en Nao en door de beeldende schrijfwijze van de auteur zag ik het helemaal voor me.

Daarnaast zit de vaart lekker in het boek; het leest gemakkelijk weg en is bijna niet weg te leggen. Ook dat is erg fijn bij een wat jongere doelgroep.

De manier waarop de auteur oude legendes is een modern en fantasierijk verhaal weet te verwerken snap ik niet, maar het is haar zeker gelukt.

Daarnaast vond ik het superleuk om over een legede te lezen, want dat is iets wat ik eigenlijk nooit doe.

Ook dit deel is weer gevuld met hersenkraakende puzzels en eigen keuzes met verschillende manieren die het verhaal op kan gaan, en dat vind ik alleen maar heel tof.

Dit is een boek wat mijn passie voor lezen had kunnen aanwakkeren (als ik die al niet had ;) En ik kan me dan ook zo voorstellen dat dit boek andere kinderen de mooie wereld van boeken kan laten zien!

Een perfect boek waar de doelgroep (en stiekem ook mensen die er niet in vallen)
Onwijs van gaat genieten, daar is geen twijfel over mogelijk!

Meer recensies van thereadingtwinsnl