overbodig

TijnS 02 april 2024
Positief is de wens van de schrijver ten aanzien van de onaantastbaarheid van het geschreven woord. Helaas zijn maar een paar alinea's het optrekken van je wenkbrauwen waard. Het boek staat vol saaie porno - eindeloze herhalingen van dezelfde acties, rare emotieloze geweldscenes, die hun inspiratie lijken te vinden in zeventigerjaren sexblaadjes, geen enkele karaktertekening of -ontwikkeling van de hoofdpersomen, een stuitend gebrek aan research. Als je de Volkskrant-recensie hebt gelezen, kom je in het boek niets nieuws meer tegen. Hoe Bo van Houwelingen - overigens hoog gewaardeerd - dit "toch een goed boek" kan noemen, is me een raadsel.