Waardevol voor klein en groot

TinA 18 mei 2023
Dit zeer origineel uitgegeven boekje is e1 van de meest waardevolle boeken in mijn boekenkast. Ik ontdekte het heel kort na de eerste druk. Zowel de illustraties als de tekst zijn prachtig. Ik gebruikte enkele stukjes eruit om te verwerken in een tekst die ik bracht bij het afscheid van mijn dierbare jonge schoonzooon. Van de 100 aanwezigen kochten er velen nadien dit boek. De weg van ons leven kan vele richtingen uitgaan. Zo gebeurt het ook met het paard, de vos, de mol en de jongen. De mol vindt zichzelf zo klein, maar toch vindt de jongen dat hij een groot verschil maakt. Ze voelen zich eenzaam en staren in de wildernis, die is zoals het leven: eng soms -maar toch mooi. Op hun pad komen ze de vos tegen. Hij maakte reeds veel mee in zijn leven. En dan ontmoeten ze het grote paard.
Die is het zachtaardigste. Ze trekken samen verder en ontdekken veel over elkaar. De mol wil vooral taartjes eten. De jongen wil lief hebben. Samen dromen ze over wat kan gebeuren en hoe alles invloed heeft op hun viertjes. Ze creeeren een leven van oneindige vriendelijkheid, tederheid,wijsheid,tussen echte vrienden.

Zoek je troost, of voel je je wat minder in je vel...neem dit boek,sla het zomaar ergens open en lees een stukje. Je zal je zeker beter voelen. Een echte aanrader.

Meer recensies van TinA