Onbezorgde thriller

Truthseeker 24 januari 2023
Ik las het boek in het engels. Fijn om weer eens fictie in het Engels te lezen! Een fijne “old school thriller van Smith, met de gebruikelijke clichés en toch wat onverwachte plotchanges! Het verhaal steekt goed in elkaar, de personages zijn zijn goed ontwikkeld en de omgeving waarin het verhaal zich ontwikkeld is heel pakkend beschreven. De opbouw in het boek is zoals van Smith te verwachten valt goed verzorgd. De hoofdpersoon wordt neergezet als de sympathieke (ex??) boef die zijn leven leidt op het randje van goed en kwaad. Smith weet hem zo neer te zetten dat hij al gauw als moderne Robin Hood door het leven gaat. Harry Fletcher is een karakter waar gemakkelijk een serie verhalen mee geschreven zou kunnen worden. Precies de goede mix van rauwheid en goedheid, met de bijpassende levenstijl! Gewoon een goede, spannende en onderhoudende thriller! Het lezen in het Engels voegt echt wat toe, het dwingt je om de tekst echt tot je te nemen. En bepaalde dingen zijn nu eenmaal nooit echt goed te vertalen.

Meer recensies van Truthseeker