Het moois dat we delen

Valentin 12 februari 2020
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit zo veel genoten van een boek in in mijn hele leven. Er zit zo veel spanning in dit boek dat je meteen na de eerste pagina’s wilt weten wat het einde is. De twee hoofdpersonages spelen een heel belangrijk rol in het verhaal, ze reflecteren namelijk een situatie die in sommige Vlaamse steden ook aanwezig is. In het boek kunnen we enerzijds zien hoe een racistische man naar het leven kijkt en anderzijds hoe een moslima de blikken van anderen moet accepteren. Om die twee standpunten te vergelijken en begrijpen vindt ik belangrijk en interessant, Ish Ait Hamou doet dit perfect door het boek in vier hoofdstukken te verdelen. In de twee eerste hoofdstukken wordt verteld hoe het leven van de twee hoofdpersonages na een bepaald incident compleet is veranderd. In het derde hoofdstuk wordt het heel spannend omdat Luc en Soumia zich voor het eerst ontmoeten. Ten slotte, in de vierde en laatste hoofdstuk: “Heel soms komen twee verwoeste wegen samen op een hoopvol kruispunt”.