Leuke avontuurlijke roman

Vieke 02 juni 2020
Ik hou van historische romans dus was meteen aangesproken door het boek toen ik het zag passeren in de groep ‘boeken toer, lezen en recenseren van onbekende schrijvers’

Het boek vertelt het verhaal van Lily Theodora de Witt die op haar zestiende wordt uitgehuwelijkt aan een vriend van haar vader.
Lily is jong, avontuurlijk en droomt van verre reizen. Het verwonderde mij dan ook dat ze zich niet meer verzet heeft tegen dit huwelijk.
Ze ontdekt een geheim over haar echtgenoot en gaat na zijn dood verder op zoek naar antwoorden en liefde...

Het verhaal was wel boeiend en maakte mij nieuwsgierig om verder te lezen.
Wat is wel jammer vond waren de ‘nietszeggende’ dialogen. Die kwamen nooit tot de essentie en waren dan ook vaak overbodige gesprekken. Maar misschien was dat de gewoonte in die tijd. :-)
Ook het feit dat Lily als ik-verteller niet alwetend is en toch gevoelens en gebeurtenissen beschrijft van andere personages vond ik soms vreemd en verwarrend.
Al bij al een leuke, avontuurlijke roman met een mooie beschrijving van de gouden eeuw.

Meer recensies van Vieke