Een boek om je in te verliezen

Vydnic 14 juni 2020
Wat doe je als het leven van een vriend op het spel staat?

Deel 1 van deze serie las heerlijk weg en was moeilijk weg te leggen. Daarom was ik erg benieuwd wat deel 2 me ging brengen.
En dat was meer van hetzelfde, weer het probleem dat ik niet stoppen kon met lezen omdat ik wilde weten wat er vervolgens zou gebeuren. Een boek waarin ik me kon verliezen.

Rémi is nog steeds op zoek naar zijn afkomst. Hij krijgt in dit boek meer puzzelstukjes, maar met elk stukje komt er een nieuw raadsel bij wat hij moet oplossen.
Daarnaast is zijn vriend verdwenen en Rémi gaat op zoek en houdt zich daarbij niet altijd aan de regels.
Uiteraard krijgt hij hulp van Emma, al is die ook bezig met haar eigen probleem. Bij de zoektocht naar zijn verleden krijgt hij hulp van Abraham.
Heerlijk boek met spanning, avontuur en daarnaast over vriendschap, doorzettingsvermogen en Rémi gebruikt zijn hersens en zijn kennis om verder te komen.

Een boek wat je mee neemt naar een nieuwe wereld naast de onze. Een wereld met ontdekkingen die handig zouden zijn in onze wereld van nu.
Er is een tripje naar Parijs en een bezoekje aan het huis van Rémi zijn opa waaraan hij goede herinneringen heeft.
Ik kijk er nu al naar uit om deel 3 te gaan lezen al is dat ook jammer, want daarna is deze geweldige serie afgelopen.

Meer recensies van Vydnic