Magisch Ierland

Vydnic 08 juli 2020
In de Keltische schemering van het oude Ierland, beheerst door mythen en magie, ontspint zich de geschiedenis van Sorcha, het zevende kind van een zevende zoon.

Met dank aan mijn instagram boek account, zag ik dit boek bij iemand anders langs komen.
Ierland is een van mijn favoriete vakantielanden, altijd fijn om er heen te kunnen door middel van een boek.
Vandaar dat ik het heb aangevraagd bij de bibliotheek, ik las de versie uit 2001.

Een verhaal wat geschreven is als een legende die zou kunnen gebeuren in het magische Ierland.
Zoals de meeste legendes zit er een heleboel opoffering en moeilijke tijden in dit verhaal.
Sorcha het zevende kind van een zevende zoon heeft een gelukkige jeugd ondanks dat haar moeder de dag na haar geboorte overlijd. Ze wordt opgevoed door haar zes oudere broers en heeft veel vrijheid en leert veel van het bos en geneeskunde.
Maar haar leven verandert als haar vader opnieuw trouwt. De nieuwe vrouw heeft kwaad in haar zin en op een dag betovert ze de broers van Sorcha en zij worden zwanen. Aan Sorcha de zware taak om niet meer te praten tot ze zes hemden af heeft, zelf geweven van een stekelig plant. Vanaf de dag van die betovering heeft Sorcha geen gemakkelijk leven, maar ze houd vol. Ondertussen komt er een Britse man op haar pad die haar mee neemt naar over zee. Wat zorgt voor een nieuw hoofdstuk aan haar leven, maar met haar missie gaat ze door.
Gaat ze het redden om de betovering te verbreken?

En verhaal over liefde, opoffering, doorzettingsvermogen en magie.

Meer recensies van Vydnic