Down under

Vydnic 01 oktober 2020
Vierde deel van de zeven zussen serie.

Net als de andere drie delen is dit een dubbel verhaal. Het verhaal van Celeano de vierde geadopteerde zus en het verhaal van Kitty. Uiteraard hebben ze met elkaar te maken en komen de verhaallijnen tegen het eind samen.

Cece voelt zich een beetje verloren nu Star haar eigen weg is gegaan. Ze deden alles samen en nu staat Cece er alleen voor. Ze is gestopt met de kunstacademie, want ze kon daar niet doen wat ze zelf wilde doen met kunst. Ze stelt haar bezoek aan Australië nog even uit door een tussenstop te maken in Thailand op een plek waar ze het erg naar haar zin heeft gehad. Daar ontmoet ze Ace met zijn geheimen. Hij geeft haar een plek om te slapen en meer. Tevens leest hij haar een stuk voor uit de biografie van Kitty, want Cece is dyslectisch. Dat is het begin van haar zoektocht naar haar verleden en afkomst. Vanaf daar leren we ook Kitty kennen. Beide vrouwen hadden het niet makkelijk, maar zijn sterke en bijzondere vrouwen. Mooi om zo Australië te leren kennen, de Aboriginals en de kunst. Cece krijgt hulp van Chrissie die haar mede helpt om weer te gaan schilderen.

Een boek wat weer lastig weg te leggen was en er zelfs voor zorgde dat ik daardoor later naar bed ging dan de bedoeling was.
Ik kijk nu al uit om het volgende deel uit de serie te lezen.

Meer recensies van Vydnic