The bell jar

Wilma de Boer 11 september 2015
Deze beroemde en enige roman geschreven door de te vroeg overleden schrijfster heb ik in het engels gelezen. Gekocht in Shakespear & Compagnie in Parijs heb ik het als speciaal kado voor mijzelf bewaard tot het moment daar was dat ik er in kon lezen. Het is een tragisch boek, maar door de simpele haast kinderachtige manier van schrijven is het een bijna tragisch komisch boek. Niet eentje om zomaar tussendoor te lezen... Eerlijk gezegd viel het lezen mij een beetje tegen.
Nu het boek "Jij zegt het" van Connie Palmen uitgegeven is begrijp ik The bell jar beter. Misschien dat ik het nog eens zal gaan lezen. Al denk ik dat ik eerder zin heb om "Jij zegt het" nogmaals te lezen. Connie Palmen heeft zichzelf overtroffen!!

Meer recensies van Wilma de Boer