Originele thriller

Yana P 29 augustus 2020

Sarah Haywood is een jonge professor en mama van twee jonge kinderen. Op haar werk krijgt ze te maken met haar beroemde baas, die maar al te graag zijn macht misbruikt. Wanneer Sarah op een dag getuige is van een ontvoering van een meisje, raapt ze al haar moed bij elkaar en verhindert ze deze ontvoering. De vader van het meisje blijkt een invloedrijke man te zijn en biedt haar de kans aan om voorgoed verlost te zijn van haar baas. Het enige wat Sarah moet doen, is een telefoontje plegen van 29 seconden.

29 seconden maakt gebruik van het me too thema waar tegenwoordig veel om te doen is. De baas van Sarah vindt dat zij zich moet bewijzen aan hem zodat zij een vaste positie krijgt aangeboden aan de universiteit. Uiteraard is Sarah daar niet mee akkoord, maar als ze weigert, dreigt haar baas haar leven te vernietigen. Deze situaties werden goed geschetst in het boek en gaven zelfs mij een beangstigend gevoel. Zelfs een jonge moeder die in een gerespecteerd milieu werkt, kan hiermee te maken krijgen. Het is goed dat er meer aandacht wordt gegeven aan dit thema, omdat dit juist heel moeilijk is.

Het boek is vlot geschreven en je zit direct in het verhaal. Naarmate het boek vordert, wordt de spanning verder opgebouwd. In het begin voelt het eerder aan als een roman door de vele details die worden gegeven over het leven van Sarah. Na de ontvoering ontpopt het boek zich tot een ware thriller en heb ik het boek niet kunnen wegleggen. Het einde is dan ook doordacht en goed uitgewerkt. Ik had het dan ook totaal niet zien aankomen, wat zeker een must is voor een goede thriller.

29 seconden is een schitterend spannend verhaal dat je van het begin tot het einde meesleept in de strijd van Sarah tegen haar baas. We voelen mee met de onmacht die hiermee gepaard gaat en het feit dat je er alles aan zou doen om het te doen stoppen. Dit is een thriller met goed uitgewerkte personages en een geweldig sterk verhaal.

Meer recensies van Yana P