Leuk piratenboek

Yana P 29 augustus 2020

Alle hens aan dek gaat over een jongetje genaamd Peter-Paul met als bijnaam Pépé. Pépé weet al wat hij wil worden later: piraat! Wanneer hij een brief krijgt dat hij mag beginnen als leerling-piraat op een echt schip, is hij dan ook door het dolle heen. Samen met de andere piraten aan boord en de kapitein leert hij alles over wat een goede piraat hoort te doen.

Ik ben meteen fan van de kaft van het boek. Het is een hardcover, dus ideaal voor kinderen om vast te houden. De tekening op de kaft is heel tof gedaan, net zoals de andere tekeningen door het boek heen. Het zorgt voor een goede visualisatie van het verhaal. De tekst en de afbeeldingen wisselen elkaar op een goede manier af. Zo wordt het niet al te moeilijk voor de kinderen om zich te concentreren op de tekst, omdat ze af en toe een afleiding hebben. De tekst zelf bevat geen al te lange zinnen en geen moeilijke woorden waardoor het verhaal vlot leest.

Op het boek zelf staat geen aanbevolen leeftijd, maar ik vind het een goed boek voor meerdere leeftijden. Voor jongere kinderen is het ideaal voor ouders om dit boek voor te lezen, maar ook voor een beginnende lezer is dit een heel goed boek. Online staat de aanbevolen leeftijd op 4-8 jaar, waar ik het volledig mee eens ben. Niet alleen is het een heel leuk boek voor kinderen, maar dit geldt ook voor volwassenen. Er zitten wat woordgrapjes en dubbel getinte uitspraken in, zodat je niet anders kunt als volwassene dan ook van dit boek te houden.

Alle hens aan dek is het ideale boek om samen met de kinderen te lezen. Je gaat op avontuur met Pépé en zijn piraatvrienden en je leert als kind wat een echte piraat allemaal doet. Ook volwassenen kunnen mee lachen met Pépé. Kortom een leuk, mooi en grappig boek voor jong en oud.

Meer recensies van Yana P