Spannend

Yana P 29 augustus 2020

In De afrekening volgen we verschillende verhaallijnen. Zo hebben we Chrissy, zij is weggelopen van huis en aan de drugs geraakt. Wanneer ze inbreekt bij Jaycen, probeert Jaycen het juiste te doen en haalt Chrissy in huis om haar te laten afkicken. Wanneer Chrissy dan plotseling weer verdwijnt, is Jaycen in alle staten. Daarnaast zien we Jane en Jim. Jim draagt een duister geheim met zich mee en als dit dreigt te ontploffen in zijn gezicht, slaat hij op de vlucht met Jane. Haar broer Collin is bezorgd en gaat op zoek naar haar. Uiteindelijk volgen we Thelma en David. Ook David heeft een geheim en hij probeert dit zo lang mogelijk te verbergen, maar op een dag kan hij het niet meer geheimhouden. Thelma besluit met haar beste vriendin Leanne op onderzoek uit te gaan.

Het is een boek met redelijk veel pagina’s en kleine letters , maar toch leest het heel vlot. De schrijfstijl is bijzonder aangenaam en bevat niet te veel moeilijke woorden. De personages komen echt tot leven in dit boek. Iedereen in dit boek had zijn eigen persoonlijkheid. Zo worden ze realistisch omschreven en de emoties die ze meemaken, voelen ook echt aan. Doordat het verhaal dan ook nog eens uit verschillende perspectieven geschreven werd, leren we alle personages heel goed kennen. In het begin leken het losstaande verhalen, maar naarmate het einde naderde, werd het duidelijk dat deze verhalen deel uitmaakten van één groot verhaal. Op het einde kwamen deze verhaallijnen samen en ontstond er een bepaalde ontaarding.

Het thrilleraspect in dit boek is zeker aanwezig. Vanaf het begin voel je al dat er iets niet klopt en dat er geheimen worden gehouden. Van het begin tot het einde bleef het dan ook spannend. Het echtpaar Jara Lee is niet vies van thema’s zoals kinderporno, ontvoering, verkrachting,… Dit geeft het boek dan ook iets realistisch en zorgt ervoor dat je als lezer sympathie krijgt voor de ene personages en de andere personages dan weer verafschuwt.

Op het einde van het boek vallen dan ook alle puzzelstukjes in elkaar en heb je als lezer het hele verhaal kunnen meemaken dankzij alle personages. Dit doet het boek dan ook echt tot leven komen. Het schrijversduo Jara Lee sleept je mee in een echte wereld met slechteriken en laat zien wat voor een impact dit kan hebben op verschillende levens. Ik ben helemaal fan van deze thriller en van Jara Lee!

Meer recensies van Yana P