Schitterende psychologische thriller!

Yana P 02 september 2020

Sadie en Will verhuizen met hun twee kinderen naar een klein kustplaatsje. Ze erven het huis van de zus van Will na haar zelfmoord. Samen met het huis erven ze ook de zorg voor het nichtje van Will. Wanneer op een dag hun buurvrouw Morgan dood wordt teruggevonden, gaat er een schok door het hele dorpje heen. Sadie voelt zich niet meer veilig en besluit zelf op onderzoek uit te gaan naar de moord om zo haar familie te beschermen. Er komen steeds meer geheimen aan het licht en de waarheid lijkt niet altijd even simpel.

Het begin van het verhaal komt langzaam op gang. Er wordt een sneeuwachtig decor geschilderd en je komt meer te weten over de familie. Hun dagelijks leven wordt onder de loep genomen en ze lijken een doodnormaal gezin. Wanneer de buurvrouw dood wordt teruggevonden, komt het hele verhaal in een stroomversnelling terecht. Stukje bij beetje komt de waarheid aan het licht en deze is nog veel duisterder dan ik aanvankelijk dacht. Ik hou ervan om zelf mee op onderzoek te gaan en het verhaal te ontrafelen. Hoewel ik een deel door had, was er toch nog een ander deel waar ik enorm van geschrokken ben. Ik had het einde echt niet zien aankomen en het zat bijzonder goed in elkaar. Zoals het op de cover staat, is dit een psychologische thriller. De onbekende vrouw heeft me helemaal in de ban gehouden.

Het boek bevat drie perspectieven: Sadie, Camille, Muis en helemaal op het einde een beetje van Will. De drie verhalen lijken op het eerste gezicht los van elkaar te staan, maar je komt te weten dat er meer aan de hand is. Wederom was dit iets wat ik niet had kunnen anticiperen en Mary Kubica heeft dit perfect uitgewerkt. Er wordt gewerkt met zowel het heden als het verleden, wat voor een beter perspectief zorgt en zo de puzzelstukjes langzaam in elkaar doet vallen.

De onbekende vrouw is een van mijn favoriete thrillers van dit jaar geworden. Ik heb altijd al een zwak gehad voor psychologische thrillers en zeker als de plot zo goed in elkaar zit. Het einde heeft me oprecht doen verschieten en ik moest er toch even van bekomen. Ik ben oprecht blij dat ik Mary Kubica en haar schrijfstijl heb mogen leren kennen. Ik ben fan!

Meer recensies van Yana P