Ondeugend

Yana P 29 augustus 2020

Delilah Maddox werkt als sportverslaggever en is een van de weinige vrouwen in haar beroep. Haar grote droom wordt werkelijkheid als ze spelers van een bekende footballploeg mag interviewen. Een van die bekende spelers is Brody Easton. Hij zet haar meteen voor schut bij haar allereerste interview. Toch voelt Delilah een bijzondere aantrekkingskracht tot hem, maar weigert ten prooi te vallen aan deze player. Wanneer Delilah en Brody dichter naar elkaar toe groeien, duikt een oude bekende op. Brody probeert dan ook af te rekenen met de duistere geheimen uit zijn verleden.

Het is het eerste boek van Vi Keeland dat ik heb gelezen, al heb ik wel al goede dingen gehoord over haar andere boeken. Ze staat bekend om haar new adult verhalen waarin het er wel eens heet aan kan toegaan. De player was hier geen uitzondering op. Brody is een aantrekkelijke man en is zich daar ook bewust van. Daarnaast heeft hij een reputatie bij de vrouwen als player. Later in het boek blijkt dat er meer schuilt achter deze façade. In plaats van de oppervlakkige player leren we hem kennen als een gevoelige man die meer dan één keer gekwetst is geweest. Delilah is daarentegen heel zeker van haar zaak en ze weet ook dat ze geen behoefte heeft aan zo’n player. Toch probeert Delilah het beste in Brody te zien. Waar het misschien weer een typisch verhaal is in de new adult, blijft het toch verrassend.

Het verhaal wordt geschreven vanuit verschillende perspectieven, wat ik altijd aangenaam lezen vind. Zo krijgen de personages meer diepgang en zie je beide kanten van het verhaal. Het verhaal leest heel vlot en bevat een goede afwisseling tussen de wat sensuele stukken en de rest van het verhaal. Niet alleen liefde en seks staan centraal in dit verhaal, maar ook vertrouwen, rouwen en verslavingen. Goed om af en toe wat variatie te hebben.

Hoewel de boeken in het new adult genre bijna altijd gaan over een man die zich opeens laat temmen door de juiste vrouw, zijn het toch verhalen dat het goed blijven doen. Ik denk dat vrouwen er hierbij op los kunnen fantaseren en zelfs dromen van een man zoals Brody. Ik heb me alvast laten meeslepen in dit verhaal en geloof dat ik niet de enige zal zijn.

Meer recensies van Yana P