Mhm...

Maayke de Leer 14 augustus 2021
*Spoiler Alert*

"If you want your dreams you should look for abundance, not scarcity."
- Chapter 6, page 44

Over Vijf Jaar door Rebecca Serle is een romance roman met een hint van tijdreizen.

Dannie Kohan heeft het allemaal. Ze is een type-A-advocate uit Manhattan, heeft het belangrijkste sollicitatiegesprek van haar carrière achter de rug, is verloofd met de perfecte man en goed op weg om haar levensdoelen te vervullen.
Dezelfde nacht valt Dannie in slaap om vervolgens wakker te worden in een heel ander appartement, met een andere verlovingsring om haar vinger en in de aanwezigheid van een heel andere man. Dannie ontdekt dat het dezelfde nacht is, alleen vijf jaar in de toekomst. Wanneer Dannie een uur later wakker wordt, alles is weer zoals het hoort.
Vier en een half jaar later ontmoet ze de man uit haar droom.

Ik hield absoluut van de romantiek, het drama en de settings. Maar ik kan niet echt plaatsen waarom dat ene uur en vijf jaar in de toekomst gebeurde. Vanuit mijn perspectief leek het niet zo veel relevantie te hebben voor het boek, in alle eerlijkheid.

Het einde kwam ook zo onverwacht. Ik bedoel, eerst leek het alsof alles met Bella weer goed ging, alsof ze weer omhoog klom, maar toen ging alles gewoon bergafwaarts... Waar ging dat allemaal over? Om eerlijk te zijn, haar dood was niet iets wat ik eigenlijk wilde tegenkomen, Bella's persoon heeft me geraakt.
Het lijkt alsof Bella meer persoonlijkheid heeft dan Dannie. Dannie is gewoon een soort van wit en grijs, terwijl Bella kleurrijk is.

Maar toch was dit wel een redelijk goed boek, het heeft alleen bij sommige stukken vraagtekens omhoog gehaald.

※4/5 Sterren ※

Meer recensies van Maayke de Leer