Wat zou jij doen als je vader een topcrimineel was?

YoungAdultSphere 05 oktober 2022
Nikki Verdonk is de dochter van drugsbaas en topcrimineel Jaap Verdonk. Hoewel dat ervoor zorgt dat er geld genoeg is, is Nikki niet gelukkig. Want ze beseft maar al te goed dat het leven waar haar vader (en moeder) voor hebben gekozen risico's met zich meebrengt. Het zorgt er bovendien voor dat niemand iets met haar te maken wil hebben.
Als op een dag haar vader dan ook vermoord wordt, breekt voor Nikki een zware tijd aan. Ze had het zien aankomen, maar had ze het kunnen voorkomen?

Het gegeven van Dochter van de onderwereld is interessant, want er wordt aan voorbijgegaan als we de vele krantenartikelen over liquidaties en drugsvangsten lezen. Veel van die topcriminelen hebben gewoon een gezin en dus een dochter als Nikki. Wat zou jij doen als je vader zo'n crimineel was? Wat zou je kunnen doen? Die vragen hebben het lezen in dit boek bij mij aangewakkerd en zoiets heb ik nog niet eerder gelezen.

Hoewel het een spannende whodunnit is, heeft het boek me ook laten zien dat je niet alleen op de buitenkant kan beoordelen. Want de kinderen en familie van een crimineel hebben daar vaak helemaal niet om gevraagd.

Meer recensies van YoungAdultSphere