Spannend tot het eind

YoungAdultSphere 07 oktober 2022
Dit boek is het debuut van Juultje van den Nieuwenhof en er zijn vervelender manieren om te debuteren. Delete is een goed boek! Zeker de ondertitel "Hoe ene leven langzaam wordt gewist" slaat de plank raak.
In het boek maken we kennis met klas 4b van het Dante College.
Peter, Mauro, Rafael, Mandy en Ezra kennen elkaar, maar hebben weinig met elkaar te maken. Dat verandert als er een nieuwe docente op school verschijnt: Julia de Vries.
Deze docente is leuk en wordt populair, mede door haar activiteiten op sociale media. Maar dan gebeurt er iets heftigs en verandert haar populariteit.
Mauro zint op wraak en neemt hier klasgenoten in mee. Het begint als een spel, maar het groeit uit tot een vendetta op school.

Juultje van den Nieuwenhof weet belangrijke thema's in dit boek goed aan te tippen: social media, machtsmisbruik en jaloezie, wraak en rancune. Ik las al dat niet iedereen het eens was met het einde van het boek. Ik kan me daarin vinden, maar vond het toch ook wel weer passend.
Een goed boek dat ik met veel plezier gelezen heb.

Meer recensies van YoungAdultSphere