×

Wat zullen Elvy en Kate in So fancy (Elvy's eigen wereld 2) in Londen meemaken?

op 06 juli 2018 door

Jill Schirnhofer heeft met So Fancy , Elvy's eigen wereld alweer haar tweede boek geschreven met Elvy in de hoofdrol. Een boek waar de jonge tienermeisjes vanaf 10 jaar kunnen genieten van de avonturen van Elvy. Samen met haar vriendin Kate, die ze heeft leren kennen in deel 1 (Elvy`s eigen wereld 1- So Boho), gaat ze dit keer naar Londen.

Geschreven door Antoinette

De ontmoeting:

Elvy en Kate hebben bijna herfstvakantie en ontmoeten elkaar eindelijk weer na de zomervakantie. Hun kledinglabel Moongirls loopt erg goed en de volgers op YouTube nemen nog steeds toe. Elvy`s tekeningen zijn een lust voor het oog en wat je Elvy ook vraagt, ze weet er elke keer een prachtige creatie van te maken. Zo tekent ze alles wat je vraagt: slangenprint op laarzen,en ligt haar kamer val met tekeningen die te maken hebben met tijger en leeuwen. Hun grote wens om uitgenodigd te worden bij het hipste modemagazine C en C komt uit, nadat ze een listig plannetje bedacht hebben.

Het evenement:

Elvy en Kate worden gevraagd te helpen bij een evenement. Hierop kunnen ze natuurlijk geen nee kunnen zeggen. Het is de perfecte snuffelstage op ook nog eens een te gekke plek! Helaas loopt het niet allemaal zo als de dames hadden gehoopt, maar ze laten zich niet kennen. Ondertussen leren ze een knappe jongen kennen, die ook nog eens een bekende vader heeft. Beide dames kunnen hun ogen niet van hem af houden maar het project gaat door.De dames krijgen hulp van de zus van Elvy en het evenement wordt een groot succes mede door de inzet van de dames. Zal hun inzet beloond worden?

Ontwikkelingen:

De relatie van de meiden komt in dit tweede deel onder druk te staan. De meiden hebben ieder hun eigen ideeën die ze graag willen uitvoeren. Al met al kent Elvy`s eigen wereld veel gebeurtenissen die het boek heerlijk laten leven. Naast de belevenissen van Elvy en Kate kan de lezer genieten van de vele illustraties in het boek die Jill zelf heeft getekend.

So fancy, Elvy`s eigen wereld is een boek die onder de jongere meiden een must is om te lezen. Het is een typisch geschreven meidenboek die veel herkenning zal opleveren. Het kent geen moeilijke zinnen of woorden waardoor het makkelijk leest. Elvy`s belevenissen zal een veel besproken onderwerp zijn onder de jonge lezers.

Zelf aan de slag

Jill zou Jill niet zijn als de lezer zelf ook aan de slag kunnen. Het boek eindigt met allerlei tips en ideeën die in het boek aan de orde komen. Echt leuk om mee aan de slag te gaan. Wat je allemaal kunt doen? Dat is een verrassing die ik niet ga verklappen.

Jill Schirnhofer is onder de jonge meiden en tieners een niet meer weg te denken. Zo heeft ze op Zapp haar eigen tvprogramma en een eigen YouTube kanaal. Daarnaast is ze bekend van haar ontzettend polulaire knutsel- en doeboeken. Met haar verhalen over Elvy komt een gekoesterde droom uit: een eigen jeugdroman schrijven. Het wachten is op het derde deel die Jill Schirnhofer aan het schrijven is.

Veel leesplezier!

Eindoordeel: 4 sterren.

Reacties op: Wat zullen Elvy en Kate in So fancy (Elvy's eigen wereld 2) in Londen meemaken?