×

ARC recensie: Love and other natural disasters

op 20 mei 2021 door

Van de uitgeverij Harper Teen heb ik een Advanced Readers Copy (ARC) mogen ontvangen van Misa Sugiura’s nieuwste boek: Love and other natural disasters. Deze titel is dus nog niet uitgekomen en kan alleen gepreorderd worden. Toch vertel ik jullie in deze recensie alvast wat ik van dit boek vind en of dit een aanrader is voor jullie to-buy lijstjes!

Dit artikel is geschreven door Nina

When Nozomi Nagai pictured the ideal summer romance, a fake one wasn’t what she had in mind.

That was before she met the perfect girl. Willow is gorgeous, glamorous, and…heartbroken? And when she enlists Nozomi to pose as her new girlfriend to make her ex jealous, Nozomi is a willing volunteer.

Because Nozomi has a master plan of her own: one to show Willow she’s better than a stand-in, and turn their fauxmance into something real. But as the lies pile up, it’s not long before Nozomi’s schemes take a turn toward disaster…and maybe a chance at love she didn’t plan for.

Wie houdt er nou niet van een heerlijk summer romance verhaal in het zonnige San Francisco met niet een maar twee etnisch diverse f/f relaties?!

In het begin lijkt dit boek gewoon een frisse blik te bieden op f/f relaties. Ik vond het ontzettend fijn om weer eens een boek te lezen waarbij het grootste deel van het verhaal eens niet alleen maar draait om de problemen rondom uit de kast komen. In dit boek lezen we een verhaal over 4 meiden die allemaal al open zijn over hun seksuele voorkeuren en dus krijgen we in dit verhaal te maken met andere soorten relatie struggles die ook meer dan bekend zijn voor mensen met een heteroseksuele relatie.

Wat dit boek zo bijzonder maakt, is dat al het bovenstaande waar is, maar dat het verhaal nog zo veel meer omvat. Dit boek verteld een verhaal over een oneindige hoeveelheid soorten liefde. De fout gelopen liefde tussen twee ouders, de liefde die niet wordt geaccepteerd door een familielid, de liefde die we nodig denken te hebben en de liefde die we niet verwacht hadden maar uiteindelijk de liefde bleek te zijn die we het hardste nodig hebben.

Ook hiermee is nog niet alles verteld. Dit verhaal gaat niet alleen over liefde, maar ook over het realiseren van sommige dromen terwijl andere in stukken uit elkaar barsten, over hoe moeilijk het soms is om de realiteit te accepteren en over je fouten erkennen om ze recht te kunnen zetten.

Samen creëren al deze thema’s een prachtig en gelaagd verhaal dat je vanaf het begin tot einde zal blijven verrassen tijdens het lezen. Naast deze geweldige thema’s leven we ook mee met een groep geweldige karakters die stuk voor stuk ontzettend realistisch beschreven zijn. Ieder personage heeft zijn eigen struggles en allemaal komen ze sterker en mooier uit het verhaal dan waar we begonnen.

Dit boek is een must-read voor iedereen. Niet alleen voor lezers die een heerlijk f/f liefdesverhaal zoeken maar zeker ook voor alle lezers die diepte zoeken in een verhaal. Ik gaf dit boek dan ook 4 sterren!

Van welke titels zou jij graag een ARC willen toevoegen aan je boekencollectie?