Nieuws /
Boekhandel van de Maand Juni: De Bilthovense Boekhandel
Over De Bilthovense Boekhandel
Afgelopen herfst (2015) vierde de Bilthovense Boekhandel haar vijfjarig bestaan. Sinds de opening heeft de boekhandel dankzij het enthousiasme van eigenaresse Ike Bekking en haar team boekverkoopsters flink wat veranderingen ondergaan, waaronder een adreswijziging naar een grotere locatie. Er kwam zelfs nog een tweede winkel bij, toen in 2014 Bouwman Boeken in De Bilt werd overgenomen. Beide winkels staan inmiddels bekend als boekhandels waar je terecht kunt voor nét dat beetje meer, of het nu gaat om leuke lezingen, een gezellig kopje koffie of goed boekenadvies.
Vanaf 1 juni komt daar een nieuwe mijlpaal bij en mag de Bilthovense Boekhandel zichzelf Hebban Boekhandel van de Maand noemen.
Ike Bekking: “Het is een eer om als derde de Boekhandel van de Maand van Hebban te zijn na bekende boekhandels als Paagman en Scheltema. Een geweldig initiatief om de instandhouding van de fysieke boekhandel na te streven. En we helpen natuurlijk graag mee in het informeren en enthousiasmeren van lezers op de grootste boekencommunity van Nederland, waar we trouwens toch al actief voor waren!”
Klik hier voor de evenementen en het laatste nieuws over De Bilthovense Boekhandel
Boekhandel van de Maand
De keuze van de boekhandel wordt bepaald door de redactie van Hebban, maar lezers hebben grote invloed hierop. Zij kunnen ‘love letters’ insturen om hun favoriete boekhandel voor te dragen. Ook kunnen boekverkopers hun eigen winkel nomineren.
Sander Verheijen: ‘Boekhandels kunnen zich nu eenmaal niet onderscheiden op prijs, maar des te meer op servicegerichtheid, inhoudelijkheid en creativiteit. De boekverkopers die hun nek uitsteken en het gewoon beter willen doen dan al die anderen willen we graag belonen met een exclusief en uniek podium op Hebban én de omzet van de boekenverkoop die tijdens de maand via onze site gegenereerd wordt.’
Hebban vraagt dus geen afdracht per verkocht artikel maar verlangt wel een tegenprestatie van de geselecteerde boekverkoper, in de vorm van een actieve promotie van Hebban in de winkel. Hebban stelt hiervoor reclamemateriaal (posters, boekenleggers en stickers) beschikbaar.