100 gelukkige dagen

Rank 8862 Gelezen 224 Aan het lezen 12 Wil ik lezen 154 Favoriet 21 Recensies 34
Literatuur & Romans Artikelen 4 Lijsten 4 Spots 4 Top25's 14 Hebban 1000 783   Topics 0

Wat zou jij doen als je nog honderd dagen te leven had? Lucio zwiert door het leven. Hij heeft vrienden en vrouwen bij de vleet. Zijn vrouw Paola heeft er genoeg van en zet hem buiten de deur. Voorgoed.
Een dag later krijgt Lucio vreselijk nieuws: hij heeft in het gunstigste geval nog honderd dagen te leven. Wat nu?

Lucio besluit om ondanks alles gelukkig te zijn. Om zijn kinderen mooie herinneringen te kunnen geven, en de mooie kanten van het leven te vieren. Maar kan hij wel betekenis geven aan het laatste stuk van zijn leven zonder zijn echte liefde, Paola?

100 gelukkige dagen is lachen door je tranen heen en genieten van het ware Italiaanse dolce vita. Een ode aan het leven!

Luitingh Sijthoff
30 maart 2015
14 mei 2018

Eeke Hebban Recensent

Humor houdt zwaar thema luchtig

door: Eeke 1 reactie 3 likes

Fausto Brizzi is een Italiaanse schrijver, vooral bekend vanuit de filmwereld als regisseur, script- en scenarioschrijver. 100 gelukkige dagen is zijn eerste roman, een film hiervan wordt verwacht. In maart 2015 is Brizzi's tweede boek verschenen, Se me vuoi bene, wat zoiets betekent als ‘Als je...

Reacties op: 100 gelukkige dagen