100 jaar Titanic

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Op 14 april 1912 ging de Titanic ten onder. Dit boek reconstrueert de lotgevallen van de 30 Belgen en Nederlanders in woord én beeld.Journalist Dirk Musschoot is de expert in de lage landen over het lot van de Belgische en Nederlandse passagiers op de Titanic. Sinds meer dan 25 jaar consulteert hij hierover archieven en bronnen in binnen- en buitenland. Het verhaal van onze 27 landgenoten en drie Nederlanders werd nooit zo volledig verteld. De meeste Belgen waren arme werklui, op zoek naar een beter leven in Amerika. Een van de Nederlanders die mee reisde was George Reuchlin, directeur van de concurrerende Holland-Amerikalijn. Meer dan 300 unieke en vaak nooit gepubliceerde illustraties brengen hun lot op een ontroerende manier in beeld. Van originele postkaarten, brieven en foto's tot en met een authentieke 'body tag'. Een geïllustreerde opvolger van de bestseller Vlamingen op de Titanic. +

Lannoo
04 oktober 2011