100 jaar topsport in stad

Sportjournalist Dick Heuvelman, inmiddels met pensioen, maar niettemin nog redelijk actief in de noordelijke sportscene, schreef bij stadsomroep OOG Radio historische columns. Die inspireerden hem tot het schrijven van dit boek over 100 jaar sporthistorie in de stad Groningen, waarvan hij er ruim zestig bewust heeft meegemaakt. Dat vergemakkelijkte het schrijven van deze, zegt hij, canon van de stad-Groninger sportwereld. Het refereert niet alleen aan bijzondere evenementen die hier zijn georganiseerd, als ook aan topsporters en hun prestaties uit verleden en heden, maar schetst vooral een beeld hoe de stadse sportwereld zich in de loop der jaren heeft ontwikkeld. Kortom, het is een boek voor Stad en Ommelanders, Groningers in Oost en West, op zee of waar ook ter wereld, (ex)sporters en sportliefhebbers, clubmensen, erfgenamen, romantici en voor iedereen die de sport in het algemeen een warm hart toedraagt en belangstelling heeft voor de rijke, gedenkwaardige geschiedenis van de sport in de stad Groningen een onmisbaar lees- en naslagwerk!

Lifestyle & Vrije tijd
Waargebeurde verhalen