12 artikelen over Jezus

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Nu de kennis van het christelijk geloof in onze samenleving steeds meer vervaagt, is een toegankelijke uitleg van de basis hard nodig. De Apostolische Geloofsbelijdenis is hiervoor een uitstekend uitgangspunt.

Vanuit de goede gronden van de Schrift en de geloofstraditie beantwoorden de twaalf auteurs (afkomstig uit het brede confessionele midden van de Protestantse Kerk in Nederland) kernvragen over Jezus. Is Jezus Gods Zoon? Wat maakt de mens Jezus uniek? Wat staat er over Jezus geschreven in de Koran? Wat is de betekenis van Jezus' lijden en dood? Waar is Jezus nu?
Dit is het tweede deel van de serie 'Geloven op goede gronden', waarmee de stichting Schrift en Belijden de actualiteit van de Apostolische Geloofsbelijdenis - de bekendste geloofsbelijdenis in het westerse christendom - opnieuw onder de aandacht wil brengen.
Aan dit boek werkten onder anderen mee: dr. Arjan Plaisier, prof. dr. Bernhard Reitsma, dr. Edward van 't Slot en dr. Herbert Wevers.

Geloven op goede gronden (2)
Boekencentrum B.V.
01 januari 2013