12 regels voor het leven

Wat moet íedereen in de moderne wereld weten? Om antwoord te geven op deze moeilijkste vraag der vragen combineert de gerenommeerde psycholoog Jordan B. Peterson de zwaarbevochten waarheden van oude tradities met verbluffende ontdekkingen van grensverleggend wetenschappelijk onderzoek.
Op humoristische, verrassende en informatieve wijze vertelt Jordan Peterson ons waarom kinderen die aan het skateboarden zijn met rust gelaten moeten worden, welk verschrikkelijk noodlot mensen die te snel oordelen te wachten staat, en waarom je altijd een kat moet aaien als je er een tegenkomt. Peterson legt grote verbanden en distilleert daarbij uit alle kennis van de wereld 12 praktische en fundamentele leefregels.
In 12 regels voor het leven maakt Jordan Peterson korte metten met de moderne clichés van wetenschap, geloof en de menselijke natuur, en tegelijkertijd transformeert en verrijkt hij de denkwijze van zijn lezers.

Dr. Jordan B. Peterson (1962) is psycholoog, cultuurcriticus en hoogleraar psychologie aan de Universiteit van Toronto. Zijn wetenschappelijke artikelen hebben de moderne kijk op persoonlijkheid en creativiteit voorgoed veranderd. Peterson heeft honderdduizenden volgers op social media en zijn YouTube-clips zijn meer dan 27 miljoen keer bekeken.

Recensies (1)

Is 12 regels voor het leven het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op 12 regels voor het leven