13 Hours

13 Hours

Gelezen 13 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 17 Favoriet 3 Recensies 3
Thrillers & Spanning Lijsten 2 Top25's 1   Topics 0
New York Times-bestseller - Nu verfilmd!

Het aangrijpende, waargebeurde verhaal van zes dappere mannen die tegenover een enorme overmacht kwamen te staan in Benghazi en weigerden zich over te geven.

Op 11 september 2012 vielen terroristen het US State Department Special Mission Compound in Libië aan, in de stad Benghazi. Ook het geheime CIA-hoofdkwartier kwam onder vuur te liggen, waarop een team van zes ex-militairen, ingehuurd om de veiligheid van de Amerikaanse ambassadeur en burgers te waarborgen, een moeilijke beslissing moest nemen: zich overgeven of vechten tegen een enorme overmacht. In een tijdsbestek van 13 uur gaven zij blijk van een uitzonderlijke moed en dapperheid, om een grotere tragedie te voorkomen.
Lange tijd werd gedacht dat een anti-islamfilm tot spontane rellen had geleid, die uitliepen op een kleine opstand waarbij de ambassadeur om het leven kwam. In 13 Hours beschrijft New York Times-bestsellerauteur Mitchell Zuckoff voor de eerste keer wat er die nacht écht gebeurde: hoe een handvol mannen zichzelf geconfronteerd zag met een georganiseerde groep terroristen die doelgericht de ambassade aanvielen.
13 Hours is verfilmd door Michael Bay (Transformers, Pearl Harbor) met onder andere John Krasinksi (The Office) en James Badge Dale (World War Z).
Thriller

Recensies

Anne-Claire Verham Hebban Recensent

Indrukwekkend waargebeurd heldendrama

door: Anne-Claire Verham

Benghazi, Libië 11 september 2012: in de avond vallen vijandelijke milities de Amerikaanse diplomatieke missie in de stad aan. Later die nacht zou het nabijgelegen complex van de CIA volgen. Onder meer ambassadeur Chris Stevens, een op verzoening en samenwerking gerichte man, kwam om het leven. Het...

Top boek

1 like
Mooi geschreven en spannend, evens ook de verfilming van het boek in mijn bezit. Intens van begin tot eind een aanrader.

Wat een strijd!

door: Natasja (Tazzy) J. 1 like
Dit is het waargebeurde verhaal van de mannen die de compound in Benghazi, Libië in bescherming namen. Het is een slopende strijd van 13 uur lang! De compound van de Amerikanen lijkt veilig te zijn. Totdat er onrust ontstaat over een antimoslim filmpje op youtube. Op 11 September 2012 ( 11 jaar na...