Verloren in het paradijs

Rank 5910 Gelezen 11 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 9 Favoriet 2 Recensies 3
Non-fictie Lijsten 1   Topics 0
Waargebeurd.

'Een ongelooflijk avontuur'- The New York Times Book Review

'Een aangrijpend, filmisch boek met opmerkelijke personages.'- Entertainment Weekly

Nederlands Papoea-Nieuw-Guinea, 1945.
Wat een pleziervlucht van een groep Amerikaanse militairen over een pas ontdekte paradijselijke vallei had moeten worden, loopt uit op een drama wanneer hun vliegtuig neerstort in de onontdekte en onherbergzame jungle. De drie overlevenden, waaronder één vrouwelijke officier, moeten zien te overleven tussen duizenden kannibalen in het ondoordringbare oerwoud in De Groene Vallei, die nagenoeg onbereikbaar is.

Onmiddellijk wordt alles in het werk gesteld de overlevenden te redden en een toevallig op het eiland aanwezige groep Filipijnse parachutisten moet alles op alles zetten om op tijd op de plaats van de crash te zijn. Een ex-juwelendiep met een alcoholprobleem weet zich bij de expeditie aan te sluiten als filmmaker en ook journalisten doen er alles aan om als eerste een stuk over deze gewaagde reddingsmissie te kunnen schrijven.

Geschiedenis & Politiek
Geschiedenis algemeen
Karakter Uitgevers BV
15 september 2016
15 september 2016

Anne-Claire Verham Hebban Recensent

Avontuurlijk overlevingsverhaal vlot verteld

door: Anne-Claire Verham

Het verhaal is waargebeurd, maar lijkt toch op een film: in de buurt van een pas ontdekte vallei in Nederlands Nieuw-Guinea stort in mei 1945 een Amerikaans legervliegtuig neer. Drie militairen overleven de crash; twee mannen en een mooie vrouw. Gewond en uitgehongerd moeten ze zich staande houden...

Reacties op: Verloren in het paradijs