De ontdekking van precolumbiaans Amerika Lovend ontvangen, nu in midprice In 1491 woonden er waarschijnlijk meer mensen in Amerika dan in Europa. Grote steden als Tenochtitlán hadden stromend water en bezaten prachtige botanische tuinen. De Inca's hadden het grootste rijk in de toenmalige wereld opgebouwd, groter dan de Ming-dynastie of het Ottomaanse Rijk. Totdat de Europeanen met hun ziektes hier een einde aan maakten. Mann maakt in 1491 voor eens en voor altijd duidelijk dat de geschiedenis van Amerika zeker niet begint met Columbus, die in 1492 op een van de Bahama's voet aan wal zette. Mann is correspondent voor The Atlantic en Science en schrijft onder meer voor Fortune, The New York Times en The Washington Post. Manns werk is vele maken bekroond. '1491 dwingt ons na te denken over de wijze waarop de geschiedenis van Amerika wordt onderwezen.' The Washington Post 'Voor wie denkt dat Amerika geen geschiedenis heeft, is 1491 een openbaring.' de Volkskrant 'Een magnifiek boek dat in een mooie en verzorgde Nederlandse vertaling is verschenen.' NRC Handelsblad 'Mann heeft een mooi en aanstekelijk boek geschreven.' Trouw

Is 1491 het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op 1491