Rank 5658 Gelezen 324 Aan het lezen 17 Wil ik lezen 269 Favoriet 23 Recensies 13
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 2 Spots 5 Top25's 7   Topics 0

1793. Stockholm is in de greep van paranoia en samenzweringen. En dan wordt er een gruwelijk verminkt lichaam opgevist. Een romp en een hoofd, zonder ogen. Onderzoek wijst uit dat er maandenlange martelingen aan vooraf hebben moeten gaan. Voormalig jurist Cecil Winge staat voor de ogenschijnlijk onmogelijke taak om de identiteit van de romp én van de moordenaar te achterhalen. Het zal zijn laatste zaak worden, want door tuberculose nadert het einde van zijn dagen. Zijn pad voert hem tot diep in de sadistische clandestiene organisaties van de Zweedse elite. Maar ook tot in de genadeloze standenmaatschappij, waar sloebers en zwendelaars alles op alles moeten zetten om te overleven. Natt och Dag schildert in 1793 een overweldigend portret van het achttiende-eeuwse Zweden, waar poederpruiken vertrapt in de goot liggen. Wars van alle romantiek toont hij het echte, soms ongekend ruwe leven in de statige straten en de smoezelige steegjes van Stockholm, met haarscherp politiek inzicht en een geraffineerd plot.

Thriller
Prometheus
08 mei 2018
17 mei 2018

Raymond Rombout Auteur

De hel van het dagelijks leven

door: Raymond Rombout 1 like

Dit boek verenigt een van de opmerkelijkste speurdersduo’s uit de literaire geschiedenis. Michel Cardell is een ex-soldaat, die zijn arm heeft verloren in een of andere zeeslag en als oorlogsinvalide zijn kost verdient als buitenwipper van gore cafés. Cecil Winge is een bediende bij de Kamer van de...

Reacties op: 1793