190 recepten uit de keukschool van Alain Ducasse

?We moeten onze deuren openen voor alle amateur koks. We moeten hen leren te voelen en te begrijpen wat er achter de schermen gebeurt vooraleer heerlijke gerechten op tafel komen?, aldus sterrenchef Alain Ducasse.
Met zijn kookboek Le Grand Ducasse voegt hij de daad bij het woord. Hij selecteerde niet minder dan 190 recepten, zowel van gerechten voor elke dag als van gerechten voor bijzondere gelegenheden, van hapjes over hoofdgerechten tot patisserie. Ook wat de moeilijkheidsgraad betreft
is er voor elk wat wils: van eenvoudige recepten voor de beginnende amateurkok tot uitdagende gerechten. Elk recept is toegankelijk dankzij de stap voor stap uitleg. De verschillende stappen worden uitgebreid ge?llustreerd met in totaal meer dan 2000 foto?s. Behalve heldere recepten bevat deze kookbijbel ook uitgebreide informatie over keukengerei, producten en basistechnieken.
Le Grand Ducasse is zonder twijfel een culinaire referentie, en verschijnt nu voor het eerst in het Nederlands.

Alain Ducasse, chef-kok en ondernemer, is wereldberoemd omwille van zijn kennis van de Proven?aalse keuken. Zijn meer dan 20 restaurants ontvingen in totaal 19 Michelinsterren. Zijn bekendste restaurant is wellicht Jules Verne, op de tweede verdieping van de Eiffeltoren in Parijs. Daarnaast bezit hij meerdere hotels en landgoederen verspreid over de wereld. Nadat Ducasse al eerder een opleiding voor professionele koks overnam, opende hij in 2009 in Parijs een kookschool voor amateurs. Hij is een groot voorvechter van het verspreiden van culinaire kennis onder het grote publiek.

Is 190 recepten uit de keukschool van Alain Ducasse het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op 190 recepten uit de keukschool van Alain Ducasse